lördag 31 oktober 2009

Otack är världens lön ibland...

Efter vårt SLRK-månadsmöte/DO-val i dag i Farsta så gick jag promenad i Ågesta med Harry och tog mig hem på Ågestavägen.
Döm om min förvåning när jag ser en Skoda stå utanför vägrenen och har kört rakt ned i diket med näsan före och hänger med hjulen ned i diket (litet men djupt dike på en så där 1m bredd och ca 40cm djupt)

Aha! tänker jag och vänder kosan tillbaka för att snabbt Hilift upp henne och putta henne frammåt med wåfflorna som stöd över avgrunden - eller eventuellt kanske vinscha henne bakåt.
Tyvärr hade hon ringt bärgaren precis annars hade hon tagit emot vilken hjälp som helst av mig (?)
Förklaring på fadäsen var att hon skulle köra sina 50mil till Värmland och hade lite bråttom och rastade vovvarna på en liten p-ficka vid vägen och glömde helt bort att det var ett dike framför bilen när hon körde iväg igen...
Jag stannade ett tag tills jag såg bärgaren komma då hon var ganska stressad och darrig och vi pratade lite om vad jag trodde om att hon förstört hela bilen och inte kunde köra därifrån.

Vi funderade på vad jag kunde göra och jag tror att jag lätt bara kunde winscha henne med ett block i trädet strax bakom bilen men då kom ju den stora funderingen - vad händer om JAG mosar till hennes lack eller hela tröskeln blir intryckt - vilket ansvar har jag?

Jag vet att SLRK har tagit fram ett papper för länge sedan där den olycksdrabbade kan skriva på att han gör det på egen risk men tänk omman gör mer skador på bilen?

Tror att det var Kåtorparn som hjälp en dam upp ur ett snöigt dike och när hon väl var uppe så kom mannen och skällde ut Kåtorparn efter noter att han hade skapat i underredet eller hur det nu var...
Otack är världens lön...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej, kommentera gärna bloggen eller specifikt inlägg!

Olof var ute och grejade lite...

Äventyrskalender