tisdag 14 augusti 2007

14/8 2007

14 augusti
Minnesvärda inlägg 
Gårdagen gick åt att packa upp alla väskor, lådor, sovsäckar och allt som man använt under hela sommaren - det har ju blivit en del bil-äventyr i sommar med Sweden Offroad Tour, Rimbo och slutligen Sommarträffen i Mönsterås.
Bilen har alltid rullat på men fick för sig att den inte ville vara med efter denna träff. Efter sönderslagen sidospegel (7års olycka), STORA bucklor (som jag inte ens hade kul när jag gjorde) intryckt safaritak, bockad stötfångare, knölig drivaxel, olja som droppar ut ut axeln...
Funderar allvarligt på om det faktiskt är så att Dumbo hörde mig säga att jag nu kanske ska byta "upp mig" i vanliga fall är det ju mest småproblem som dyker upp men nu måste jag säga att bilen blev rejält tillknycklad och havererad...
Har dock bestämt mig för att behålla honom och efter att ha peppats av Bullen så kan jag nog åstakomma en del meckande själv och efter Peters pedagogiska genomgång av kardanaxeln och drivaxeln så känner jag att jag kan våga göra lite själv (efter överinseende av kunning person så klart)
I går kväll dök förre ägaren upp i telefonen och berättade att han hade en axel liggande på vinden som jag ska kolla upp.

Himla bra när ryktet går...
http://skogstrollet.4x4oas.se/#post10

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej, kommentera gärna bloggen eller specifikt inlägg!

Olof var ute och grejade lite...

Äventyrskalender