måndag 8 mars 2010

Våryra?

Nu är det full fart vill jag lova!
Dagarna går verkligen men jag börjar få rutin på alla "måsten" och det senaste är ju det här med huset...
Vi vill verkligen flytta men vi har stött på patrull i och med att det är "enskilt avlopp" och kanske har mäklaren inte riktigt informerat så mycket som han borde ha gjort för att ha underlättat för detta...
Numera är man jag expert på alternativ till icke godkänt avlopp - avloppsbrunnar med infiltration av olika slag och tydligen behövs det även en fosforavskiljare och en massa jordprover och div. besiktningar och hela baletten skulle gå på en massa pangar.
Slutgiltiga budet är lagt och jag hoppas att de tar det då vi valde att inte "roffa" för mycket utan förlagsvis bara dela på den kommand kostnaden.

Estlandfunderingarna går vidare och många är intresserade av att hänga - sedan får vi självklart se hur många som faktiskt dyker upp. Vi har valt att göra så att alla får boka sina egna biljetter då det inte går att få till någon slags inbetalning. Vi tänkte dock ta 100kr i träffavgift för dekal mm...

Min lägenhet är nu tömd på trista möbler och instuvade i ett Selstore-skyffe (kan inte rekommendera dem, eller så har jag för höga krav på förvaring. Svårt att komma till med bilen/släpet och hur långt som helst att gå med prylarna - jag kunde burit hem dem i stället :( ) Fotografering på onsdag och kanske ute på hemnet i slutet av veckan och visning helgen efter det.

Åsså var det det här huset - 2 mäklare kollat och värderat och ok betalt - nu ska bara Olof fixa klart allt i källaren och plattnissen kakla det sista, försäkringsbolaget börja sanera det fuktskadade badrummet och sedan styla till huset och säljaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa....

Tjoho, eller nått´ åt det hållet...

Röd-Bettan står och tinar brevid sin Jeeppolare och snart bär det av till skogen - frågan är bara NÄR!!! Det rycker lite lätt i offroadtån såhär när vårsolen tittar fram.

Nu ska jag hitta nytt jobb och åka till Biltema /Malin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej, kommentera gärna bloggen eller specifikt inlägg!

Olof var ute och grejade lite...

Äventyrskalender