fredag 19 november 2010

En heldag med svärmor!

Efter att ha hängt i Stockholm i några dagar så avslutade jag det hela med en dag på stan med svärmor Kerstin (ja, min mamma heter också Kerstin:) )

Vi skulle kolla på ikea om vi kunde hitta en bra förvaringsmöbel till deras badrum för att ha en massa saker där som man annars inte vill ha framme, de har haft ett jättefint "Kryddskåp" där sedan tidigare men vill förnya sig. (och Olof och jag har turen att få överta dett fina skåpet)
Den "lilla" turen till Ikea tog 3,5h! (PHU!) men kul hade vi och vi startade med att bestämma vilka alternativ som fann och "var skåpet skulle stå" ;) Sedan kollade vi schäslonger, inredning, servetter och allt annat som man kan hitta på Ikea. tyvärr var min bil så liten att paketet inte gick in så vi får hoppas att bror Erik känner att det är plätt-lätt att hämta skåpet med färdig plocklista och allt.
Fika med Kerstin och Bertil i Älvsjö och genomgång av linneskåpet och det som är hilma kul är att Kerstins mamma hette Mimmi Borgerfors - vilket ger samma initsialer som jag, vilket resulterade i dessa finfina gardiner i köket! Lakan med broderat monogram och allt. Lite egoistiskt med sitt eget namn på gardinerna? JA! men kul och de är ju faktiskt ett minne från Olofs släkt.
 Den första versionen, observera vilka snygga tapeter vi har...
Julversionen av gammeldags upphängning av hissgardiner

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej, kommentera gärna bloggen eller specifikt inlägg!

Olof var ute och grejade lite...

Äventyrskalender