söndag 2 augusti 2009

Huddinge är ett underligt ställe...

Hm, nu har man bott här på södra sidan i ca 4 månader och det är faktiskt en del skillnader mellan södr och norr - å´ då menar jag inte det som alla snobbar krigar om utan mer små små saker som jag går och förundras över när jag inte har annat att tänka på...
Den första stora skillnaden jag kom fram till var att i norrort låter man ganska ofta hundbajset ligga (inte jag då, men det ligger lite högar här och där när det finns tillräckligt med natur att gömma korvarna i) i norrort däremot tar man upp efter sig - eller rättare sagt efter hunden MEN man kastar sedan påsen högt i det blå så den fastnar ganska osmakligt uppe i trädgrenarna... Vet inte vilket som är bäst eller värst...
Idag tog jag mig en tur till den lilla undangämda sjön "Glömmaren" efter tips från en hundägare jag mött i skogen att Harry kanske kunde få ta sig ett bad. Jag sneddade över den allmänna badplatsen där vi inte är välkomna och började traska på leden runt sjön. De jag mötte upplyste mig om att turen skulle ta ca 1h. Efter 10min promenad så var det någon som spelade musig på hög volym ute i skogen - lik en gnällig tant gick jag och muttrade att "måste man sabba den fina lugna stämningen runt sjön med skrål?" Efter ett tag konstaterade jag att det måste vara någon kör som satt sig i skogen för att sjunga eller kanske på en tomt i närheten. Hur mer jag traskade på så konstaterade jag sedemera att operan - ja det var faktiskt rena Jussi Björling som stod där mitt i blåbärsriset, i ödemarken och plockade svamp samtidigt som han sjöng för full hals!

+ = SANT...
Vackert - men en aning underligt...
/malin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej, kommentera gärna bloggen eller specifikt inlägg!

Olof var ute och grejade lite...

Äventyrskalender