måndag 5 april 2010

När man varit lite "ur gängorna"

Det senaste halvåret har liksom inte varit så kul, offroadmässigt och det kan verkligen vara svårt att komma ihåg, vissa dagar, varför man sitter timtal i sin offroadbil i skogen vissa helger...
I höstas, efter Finland Trophys 24h-challenge så var man ganska trött på det hela och ingenting var ju så spännade som Challenge och sedan kom vintern med all snö och bilen paj och så vidare...
Det kändes som det enda som fanns kvar nu var olika resor, gärna långa, fast de längre expeditionerna får vänta då det inte är försvartbart att köra V8 jorden runt, som drar 2.2l milen - landsvägskörning...
Men sedan Olof kom hem från verkstan med bilen och jag skulle flytta den några meter från sin fina p-plats där Olof hade kört upp bilen mot en klippa och lågväxeln låg i så blev det en liten extra sväng, ett varv i rondellen - bara för at få känna på bilen, känna de mjuka fluffiga däcken, styrningen, som vanligt gena genom rondellen, rakt över - upp på trottoaren... AAAaaah, härligt och sedan den vanliga parkeringen, bervid Olofs Jeep, en liten bil upp på berget... jag testade för säkerhets skull även att klättra vidare, jag hade nog kunnat ta mig upp på toppen, med lågväxeln i uppför berget bakom huset, en liiiiten bit (grannarna hade nog undrat)och där var hela känslan, bilen jobbar, däcken får fäste, greppet, se däcken flexa åt alla håll, lutningen, pirret i magen - JAG ÄLSKAR OFFROAD och min braiga bil!!!
Rullade till slut ned några meter, nöjd och med en härlig känsla av att det här kommer att bli en härlig OFFROADVÅR och ett underbart OFFROADÅR!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej, kommentera gärna bloggen eller specifikt inlägg!

Olof var ute och grejade lite...

Äventyrskalender