tisdag 4 maj 2010

Ny dag, nytt hus...

Aaaah! Frisk luft, eller som sketchen på 80-talet - "det ska vara sunt - å´ friskt" (om någon annan än jag minns den, tror att det var typ Nöjesmassakern eller något i den stilen)
Efter överlämning av alla 1000 nycklar och en massa god råd i våra redan spännda huvuden (i alla fall mitt) så var man likt en rödmosig urviriden skurtrasa med sprängande huvudvärk när jag tillslut skulle backa min lilla bil med stora släpet mellan kulturbyggnaderna mitt inne i Västerås och mäklaren "lurat" in mig bland återvändsgränderna... Phu, men sedan när vi kom till vårt hus blev allt bättre!
Olof tog sin kikare och klättrade upp på bryggeritaket och tittade på utsikten, såg dessvärre inga fåglar men nere på ängen brevid huset stod två strutsar! Skojar bara - det var två tranor - shit vad de är stora på nära håll!!!
Jag strosade runt, kollade alla roliga kvarlämnade saker och försökte systematiskt gräva mig in i berget att prylar som står i garaget - hittade tillslut några plastglas som jag förskte värma vatten i micron med och hälla över i campingpressobryggaren som jag i alla fall fått med mig. (det blev lite hektiskt i morse då snickarna som skulle komma kl.10 kom kl. 07.30 när vi låg och sov... Alla saker stod innanför dörren för utbärning till bilen, i god tid till kl. 10...) Hela Huddinge-köket ska nu flyttas ut 1m från väggen för att putskillarna ska kunna fixa väggen och sedan börja bygga upp köket igen.
Harry la sig tillrätta på trappen för att hålla utkik så att vi inte stack tillbaka till Stockholm utan honnom och somnade så småningom...
Vid 22.30 var lasagnen klar, hittade tillslut en sockerkaksform, bechamelsås på tetra och lite fryst köttfärs och till min stora glädje så låg alla kryddor i sista för dagen upppackade lådan!
Grisade in alla tre i min gamla 1.60-säng och Harry sprang hela natten i sömnen (då han har 4x4 så är det svårt att komma undan hans torra fötter som sparkar vilt när man försöker sova) Bilarna körde förbi huvudkudden och fågel ¤%%*&/&-na kvittrade från tidig gryning... ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej, kommentera gärna bloggen eller specifikt inlägg!

Olof var ute och grejade lite...

Äventyrskalender