fredag 24 juli 2009

Hit och dit hela dagen


Fredag, på eftermiddagen drog jag iväg till Åkersberga med Priusen för att byta mot något bättre – Dumbo som står parkerad utanför min lägenhet under Mattias L´s överseende som jag förövrigt träffade på en parkbänk utanför - Mattias och Lisa som skulle hyra bil för vidare färd till Dalarna!
Körde en tur, fyllde i motorolja, spolarvätska, kylarvätska och väntade med bromsvätskan till jag kom hem.
Finkörde lite och sedan iväg till andra sidan stan.


Efter 15 minuter låter det som om man kör över en aluminiumburk och skakar till i bilen men det går att köra fortfarande.
(får nog ta det lilla lugna – jag sänker den hiskeliga farten till en så där 60 km/h i stället för 72 km/h…)


Träffar Flaggan i sin Defender med släp (en tidigare Legend i Land Rover klubben) i Åberga-rondellen – vinkar för fullt men surputten fortsätter att vägra ta notis om mig som vanligt. (han ogillade mig redan innan jag visste vem det var – själv tyckte jag att det var kul att vi kom från samma ort…)


Väl hemma känns det extra kul att finbilen står på uppfarten och ”glänser” och ser verkligen fram emot morgondagen!



/malin



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej, kommentera gärna bloggen eller specifikt inlägg!

Olof var ute och grejade lite...

Äventyrskalender