torsdag 17 september 2009

Mattias ska på överraskningshelg...

Ibland undrar man hur svårt det kan bli egentligen, jag satsar på att köra nästa tävling Finland Trophy den 2-3/10. Ringer Mattias som nappar direkt så klart och jag går på kundbesök och hela besöket hör jag hur det burrar i mobilen - någon vill mig verkligen något riktigt viktigt!

Mattias har ringt några 1000ggr, tyvärr - eller tur beroende på vem man talar med så klart så fick Mattias reda på att de skulle överraskas med weekend just den helgen! Skit.

Tankarna far iväg - vem kan vara co-driver? Ringer en snabbis till Dacke som efter mina beräkningar antagligen jobbar den helgen... och han som har närvaroplikt på jobbet som han så fint uttryckte det i helgen... :)
Sitter i bilen mellan kundbesöken och känner mig som Dr Snuggles, eller vad han hette som tänkte och tänkte och täääänkte... VEM i hela friden kan man fråga!?

Plötsligt kom jag och tänka på en person som jag mött ett fåtal gånger, gillar offroad, har inge riktig offroadbil egentligen, men har köpt en Toyota just LC, trevlig, sympatisk , jobbar i fält och kan peka med hela handen och har dirigerat terrängbilar förr - och kanske kanske skulle han vara intresserad.

Ringer honom en signal, han är helt på - ska bara kolla jobbet, familjen, nya hunden...

Väntan är lång denna dag...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej, kommentera gärna bloggen eller specifikt inlägg!

Olof var ute och grejade lite...

Äventyrskalender